Op naar de zon!! - Reisverslag uit Bo-Kaap, Zuid-Afrika van Joris Brink - WaarBenJij.nu Op naar de zon!! - Reisverslag uit Bo-Kaap, Zuid-Afrika van Joris Brink - WaarBenJij.nu

Op naar de zon!!

Blijf op de hoogte en volg Joris

16 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Bo-Kaap

Hallo allemaal!

Ik zit in mijn huis in Bo-kaap, een populaire benaming van de wijk 'schotschekloof', om jullie op de hoogte te brengen van mijn begin hier in Kaapstad.

Mijn overige 12 huisgenoten zijn inmiddels allemaal aan het werk (volgens mij). Dat zijn overigens een stuk of 6 Hollanders. Dat hadden er van mij wel minder mogen zijn aangezien er nu veel Nederlands gepraat wordt.

Terug naar de voorbijgaande weken. Op 11 december heb ik mijn studie afgerond en toen kon het grote voorbereiden beginnen (lees: ik heb 4 weken geen fuck gedaan). Slechts in de week voor vertrek begonnen de zenuwen een beetje te komen maar na een geslaagd 'afscheidsweekend' was ik er toch echt klaar. De stress begon op de woensdag van vertrek toch wel toe te slaan. Zo heb ik een half een lang gezocht naar mijn portefeuille die gewoon in mijn broekzak zat... Dat soort stress..

Maar eigenlijk ging vanaf het moment dat we vanaf Breugel vertrokken alles goed. Samen met mijn ouders reden we naar Düsseldorf waar ik vertrok om 18:30. 3,5 uur later was ik in Istanboel om om 00:50 te vertrekken naar Kaapstad. Ik zat naast een Duits meisje (veronike) van 19 die haar vriendin in Kaapstad op ging zoeken. Daar was ik erg blij mee omdat de alternatieven in de gate me minder bevielen. Naast dat het gezellig was had zij een groot voordeel. Omdat ze heel klein was (Ilse-klein) kon zij zich opvouwen in haar stoel, zodat ik meer beenruimte had.

Wat wel vervelend was is dat ik super moe was (ik was om 8u opgestaan) maar gewoon geen oog heb dichtgedaan. Slechts op de trip van Johannesburg naar Kaapstad heb ik uitgebreid liggen pitten omdat er in Johannesburg veel mensen uitstapten. Vervolgens heb ik gisterenavond van 7 tot 11 geslapen (ik kon écht niet meer) waardoor ik s'nachts tot 3u wakker lag. Gelukkig kwamen rond half 3 twee huisgenoten thuis van het stappen die ik nog niet gesproken had.

Op het vliegveld in Kaapstad werd ik opgehaald van en naar mijn huis gebracht. Bo-Kaap is een week die een beetje boven de stad ligt omdat het op het begin van de berg 'Signal Hill' ligt. Wat opvalt zijn de huizen die allemaal een andere kleur hebben. Die van ons is geel.

Een paar van mijn huisgenoten hebben hun eigen auto. Dat is erg fijn want zo kon ik gisteren gelijk met hun meerijden om even wat boodschappen te doen. Misschien moet ik dat toch ook maar overwegen..

Eigenlijk ben ik nu aan het wachten op mijn huisgenoten die thuiskomen en wat zij voor mij in petto hebben dit weekend. Ik weet iig dat Bakermat zondag komt optreden op een festival hier. Wellicht gingen we daar heen. Ik zie het wel :D.

Nou dat was dan mijn eerste blog. Wordt vervolgd!

Joris

  • 16 Januari 2015 - 13:54

    Leon:

    Leuk om te lezen! Laat ons vooral meegenieten van jouw avonturen en ik zie je hopelijk weer in Juni.

    Gr. Leon

  • 16 Januari 2015 - 14:24

    Paul :

    Mooie eerste blog Joris, precies beschreven zoals jij het zou doen.
    Klinkt allemaal goed in ieder geval!:)
    Succes!

  • 16 Januari 2015 - 17:12

    Marja:

    Nou ja, in dat geval kan je ons ophalen van het vliegveld!
    Blijf schijven:)

  • 16 Januari 2015 - 19:10

    Maria Schijvens:

    Hee Joris, Fijn ook om te horen dat je een goede vlucht hebt gehad. Je huis heeft een super uitzicht. Ik kijk al uit naar je volgende verslag. Namaste Maria

  • 16 Januari 2015 - 21:00

    Ilja:

    Leuk verhaal van je eerste indrukken, jij kunt goed schrijven! Ziet er goed uit daar en met die temperatuur maak je ons allemaal jaloers! Een heel fijn weekend, kijk uit naar je volgende verhaal! Liefs Ilja

  • 21 Januari 2015 - 16:20

    Giraffe:

    Heerlijk om te lezen. Ik blijf je volgen.

  • 23 Januari 2015 - 19:54

    Dorine Trujen:

    Hoi Joris,

    Hartstikke leuk om te lezen hoe het me je gaat in Zuid Afrika.
    Zo lang naar toe geleefd en nu ben je er, geweldig!
    Ben erg benieuwd hoe het je bevalt en ik zie dan ook uit naar je volgende avonturen.
    Heel veel groetjes uit het koude Nederland!
    Dorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bo-Kaap

Joris

Joris en zijn naar Kaapstad

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 4721

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 14 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: